Heart disease is a leading killer of U.S. men and women. Past studies on heart disease and coffee have been inconsistent, write Esther Lopez-Garcia, PhD, and colleagues in Circulation.
Lopez-Garcia works in Spain at the Universidad Autonoma de Madrid’s medical school. Her new study, done in collaboration with Harvard Medical School, checks data from two long-term U.S. health studies.
“These data do not provide any evidence that coffee consumption increases the risk of coronary heart disease,” the researchers write.
“Likewise, we found no association for consumption of total caffeine, decaffeinated coffee, or tea,” they add.
Coffee May Not Raise Heart Disease Risk
Submitted by administrator on Tue, 04/25/2006 - 4:17pm.
» login or register to post comments | email this page |
del.icio.us |
Digg this
Posted in: Health News, Congenital Heart Disease, News
del.icio.us |
Digg thisPosted in: Health News, Congenital Heart Disease, News









